سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین مردم کسانی اند که از بدترین مسأله ها، می پرسند، تا دانشمندان را به اشتباه اندازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 96 خرداد 11 , ساعت 6:19 عصر

مام روابط اجتماعی که آثار حقوقی از آن ایجاد می شود، موضوع علم حقوق قرار می گیرد. این روابط می تواند مربوطه به روابط دولت و مردم باشد که به حقوق عمومی معروف است و یا شامل روابط خصوصی مردم گردد که حقوق خصوصی نامیده می شود. به عبارت دیگر حقوق عمومی شامل حقوق قوای سه گانه کشور، حاکمیت و آنچه مربوط به اداره کشور است، می شود و حقوق خصوصی به روابط بین خود مردم می پردازد که مهم ترین آنها روابط تجاری است که عامل ایجاد رشته حقوق تجارت شده است و یا مسائل مربوط به حقوق مدنی است که از آن جمله می توان به اموال، مالکیت، قراردادها، مسوولیت هایی که اشخاص در خطاهایی که مرتکب می شوند برایشان به وجود می آید مثل مسوولیت ناشی از حوادث، قواعد مربوط به ارث، وصیت، ولادت، اقامتگاه اشخاص و ده ها مورد دیگر اشاره کرد.

چکیده: امروزه‌ در میان‌ تمامی جوامع‌، بهره‌گیری‌ از آموزش‌ و پرورش‌ عمومی‌ و آموزش‌ عالی از اهمیت‌ خاصی‌ برخوردار است‌. علت‌ اصلی این‌ اهمیت‌ را باید در نقشی‌ که‌ آموزش‌ به‌ عنوان‌ ابزاری برای‌ ایجاد یا حفظ‌ وحدت‌ ملی و ارتقای سطح‌ زندگی‌ مردم‌ ایفا می کند، جستجو کرد. در دهه‌های اخیر جهان‌ شاهد گسترش‌ سریع‌ آموزش‌ عمومی و عالی در کشورهای مختلف‌ بوده‌ است‌. یکی‌ از پدیده‌های مشخص‌ قرن‌ حاضر گرایش‌ عمومی به‌ آموزش‌ و پرورش‌ رسمی و بهره‌گیری از آموزش‌ عالی برای‌ ارتقای سطح‌ معلومات‌ است‌. این‌ توجه‌ در مرحله‌ی اول‌ از دگرگونی نظام‌ طبقاتی جامعه‌ ناشی شده‌ است‌. در دنیای امروز خانواده‌ به‌ این‌ واقعیت‌ پی‌ برده‌ است‌ که‌ همه‌ امکانات‌ رشد، خاص‌ یک‌ طبقه‌ی‌ معین‌ نیست‌ و از طریق‌ مدرسه‌ می‌توان‌ آنچه‌ را که‌ در گذشته‌ به‌ طبقات‌ ممتاز جامعه‌ تعلق‌ داشت‌ برای‌ فرزند خویش‌ نیز تأمین‌ کند. در جامعه‌ی امروز مهارت‌ و تخصص‌ از وسایل‌ مؤثر تأمین‌ زندگی بهتر و رفاه‌ بیشتر است‌ و برداشت‌ عمومی، مهارت‌ و تخصص‌ را در تحصیلات‌ رسمی‌ جستجو می کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ