سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خود رأی به خطا و غلط درافتد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 95 آبان 9 , ساعت 7:51 عصر

در مقاله قبلی وبلاگ ما راجب رشته حقوق و روش انجام پایان نامه حقوق و مشاوره پایان نامه برای شما توضیح دادیم که در این پست که یک جوری ادامه همان پست قبلی می باشد می خواهیم گرایش های مربوط به رشته حقوق را برای شما شرح دهیم.

1- حقوق خصوصی
2- حقوق بین الملل
3- حقوق جزا و جرم شناسی
4- حقوق عمومی
5- حقوق بشر
6- حقوق مالکیت فکری
7- حقوق محیط زیست
8- حقوق اقتصادی
9- حقوق تجارت بین الملل
10- معارف اسلامی و حقوق
11- حقوق ارتباطات
12- حقوق تجاری اقتصادی بین المللی

 

تمامی گرایش های بالا مربوط به رشته حقوق می باشد که می توانید در مقطع کارشناسی ارشد یکی از گرایش های بالا را انتخاب کنید. حقوق خصوصی از قدیمی‌ترین رشته‌های دانش حقوق و اساس بسیاری از رشته‌هایی است که در سال‌های اخیر به دلیل توسعه این دانش در نظام آموزشی رسمی کشور به عنوان رشته مستقل تدریس می‌شود ، در واقع موضوع حقوق داخلی در تقسیم‌بندی کلی سنتی به دو حوزه حقوق خصوصی و حقوق‌عمومی تقسیم می‌شود. بر پایه این تقسیم‌بندی کلیه رشته‌های مرتبط با انجام پایان نامه حقوق داخل کشور در یکی از دو گروه فوق قرار می‌گیرند ، بنا براین حقوق خصوصی در معنای عام شامل کلیه‌ی رشته‌هایی است که قواعد حقوقی مورد بحث در آن‌ها روابط اشخاص جامعه با یکدیگر را تنظیم می‌کند و حقوق‌عمومی تنظیم کننده روابط متقابل اشخاص و دولت‌ها با یکدیگر است. در حال حاضر موضوعات مورد بحث در رشته حقوق خصوصی دانشگاه‌های کشور به طور کلی به دو حوزه‌ی حقوق مدنی و حقوق تجارت مربوط هستند هر چند واحدهای درسی دیگری نیز در این رشته تدریس می‌شود ولی تاکید اصلی بر آموزش حقوق مدنی و حقوق تجارت در سطوح پیشرفته و تطبیقی است.


شنبه 95 آبان 8 , ساعت 5:44 عصر

رشته حقوق

رشته حقوق یکی از محبوبنرین ررشته های گروه انسانی می باشد که سالیانه دانشجویان زیادی برای انتخاب در بهترین دانشگاههای ایران با هم رقابت می کنند. حداقل و حداکثر تحصیل در دوره کارشناسی رشته حقوق مطابق آئین نامه آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی است کلیه دروس حداکثر در 8 ترم ارائه می گردد طول هر ترم 17 هفته است و زمان آموزش هر واحد درس از نوع نظری هفته ای یک ساعت و عملی 2 ساعت است. حقوق دارای گرایش های گوناگونی می باشد و یکی از کارهای نبست سخت آن انجام پایان نامه حقوق است که شما باید دقت کافی برای انجام پایان نامه داشته باشید.

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط reza | نظرات دیگران [ نظر] 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ